• O2outdoor_pic_001.jpg
  • O2outdoor_pic_002.jpg
  • O2outdoor_pic_003.jpg
  • O2outdoor_pic_01.jpg
  • O2outdoor_pic_0111.jpg
  • O2outdoor_pic_02.jpg
  • O2outdoor_pic_03.jpg
  • o2outdoor_pic_031.jpg
  • O2outdoor_pic_033.jpg
  • O2outdoor_pic_034.jpg
  • O2outdoor_pic_035.jpg
  • O2outdoor_pic_036.jpg
  • O2outdoor_pic_037.jpg
  • O2outdoor_pic_04.jpg
  • O2outdoor_pic_041.jpg
  • O2outdoor_pic_042.jpg
  • O2outdoor_pic_043.jpg
  • O2outdoor_pic_044.jpg
  • O2outdoor_pic_045.jpg
  • O2outdoor_pic_046.jpg

Find more about Weather in Veszprém, HU

  • Kiemelt programjaink

     

    Családi 12-es Koloska körtúra:
    2018. november 11.,
    9.00–13.00 óráig


A hatékony pulzuszóna

A zsírégető pulzuszóna egy edzett ember számára sokszor meglehetősen könnyednek tűnhet. E zóna határai függnek az életkortól, testsúlytól, magasságtól, edzettségi szinttől és a nemtől. A lényeg, hogy az első fél óra elteltével mozogjunk tovább az aerob jelleg fenntartásával. Minél intenzívebben mozgunk, annál több kalóriát égetünk, annál intenzívebb állóképességi edzést végzünk, több métert teszünk meg, határozottabban terheljük a mozgatórendszert és a szívet. A különbség csak abban mérhető, hogy míg az ún. zsírégető pulzusszámon az elégetett kalóriamennyiségének akár 99%-a is zsírból éghet, addig egy intenzívebb terheléskor csupán 50–60%-a származik a zsírraktárak csökkentéséből. Mivel azonban jóval több kalória ég el ilyenkor, a két érték – a zsírégetést tekintve – közel azonos lesz! Egy jobb állóképességgel rendelkező ember pedig nyugalmi helyzetben is fokozottabban éget (… majd a fotelben!), ezért eddzünk csak intenzíven, izzadjunk jól le, látványosabb és gyorsabb lesz az eredmény!

Célzónánkat különböző képletekkel is kiszámolhatjuk (maximális pulzus 65–85%-a: (220-életkor) x 0,65–0,85), például egy 38 éves nő optimális zsírégető szintje, (220-38)x0,65=118 és (220-38)x0,85=155, tehát az optimális zsírégető pulzusértékeink a 118-155 kötött találhatóak. Természetesen ez egy közepesen edzett és jó egészséggel rendelkező nő értékei, akinek a vérnyomásával nincsenek problémái!

Érdemes egy pulzusmérő óra beszerzésén gondolkodni, a helyesen beállított készülékek sok információt képesek edzésünkről, aktivitásunkról nyújtani.

Hírlevél

Copyright © Mozdulat és képzelet Kft. 2014. All Rights Reserved.