• O2outdoor_pic_001.jpg
  • O2outdoor_pic_002.jpg
  • O2outdoor_pic_003.jpg
  • O2outdoor_pic_01.jpg
  • O2outdoor_pic_0111.jpg
  • O2outdoor_pic_02.jpg
  • O2outdoor_pic_03.jpg
  • o2outdoor_pic_031.jpg
  • O2outdoor_pic_033.jpg
  • O2outdoor_pic_034.jpg
  • O2outdoor_pic_035.jpg
  • O2outdoor_pic_036.jpg
  • O2outdoor_pic_037.jpg
  • O2outdoor_pic_04.jpg
  • O2outdoor_pic_041.jpg
  • O2outdoor_pic_042.jpg
  • O2outdoor_pic_043.jpg
  • O2outdoor_pic_044.jpg
  • O2outdoor_pic_045.jpg
  • O2outdoor_pic_046.jpg

Find more about Weather in Veszprém, HU

  • Kiemelt programjaink

     

    Felsőörsi túra
    2018. április 30.,
    9–12 óráig


    Nordic walking szeminárium
    2018. május 5.,
    14–17 óráig


A „VDNOWAS technika” jellemzői

A VDNOWAS, és az O2 Outdoor életmódklub is, az eredeti, Marco Kantaneva által használt nordic walking technikához tartja magát, ismertetőjegyei a következők:

  • A bothossz mindig a mozgást végző személy egyéni testi adottságainak megfelelően van megválasztva, figyelembe véve az ízületek mozgékonyságát és az erőnlétet, valamint a mozgás biztosságát.
  • A botok meredekebb, kb. a lépéshossz feléhez, vagy nagyobb tempónál akár az elé történő leszúrását javasoljuk. Így még mindig optimális marad az előrehajtó erő, és ugyanakkor maximálisan kihasználjuk a kar széles lendítése által kínált előnyöket, vagyis így tényleg átmozgatjuk hátunkat, vállunkat, erősítve, lazítva azokat.
  • A gyaloglás sebességétől és a lépéshossztól függő szögben való teljes felsőtesttel, egyenes gerinccel való előredőlés javasolt. Az ellépő (elrugaszkodó) láb és a hát mindig egy egyenes vonalat képeznek, a homorú gerinccel való gyaloglás semmilyen körülmények között sem javasolt. (Teszteld saját magadat: menj lassan, majd egyre gyorsabban, vagy lapos terepről indulva fel egy emelkedőn, automatikusan egyre inkább előredöntött felsőtesttel fogsz gyalogolni, vagyis beledőlsz a mozgásba, illetve rádőlsz a lejtőre, ami teljesen normális, mert így az elrugaszkodó hátsó láb is erőteljesebben tud dolgozni, és a test is a menetirányba fog így mutatni.)
  • A csípők és vállak vonalának rotációja megfigyelhető, ez azonban nincs erőltetve, nem tudatos, hanem automatikusan adódik a diagonál mozgásból, vagyis a karok és lábak ellentétes mozgásából. A természetes rotáción túli erőltetett forgatás kerülendő az ágyéki csigolyák védelme érdekében. A nagy ívű karmozdulat a hozzá természetesen társuló váll-csípő rotációval mobilizálja a légzésben résztvevő izmokat és a hátcsigolyákat. (Teszteld saját magadat: gyalogolj 1 km-en keresztül úgy, hogy a természetes derékből való forgatásra tudatosan rádolgozol, tehát jobban elfordítod felsőtestedet. Figyeld meg a deréktáji fáradságot, vagy akár fájdalmat amit már ennyi idő után is érezhetsz, főleg ha derekad, gerinced már amúgy sem tökéletes.)
  • A bot könyökből lazán hajlított, test elé lendített karral kerül leszúrásra. A VDNOWAS az eredeti, Marco Kantaneva (a nordic walking finn kitalálója, megalkotója) által használt nordic walking technikához tartja magát, vagyis ahhoz, ahogy az a profi sífutásban már évek óta ízületkímélően használatban van. A laza hajlítás a könyököt és a vállízületet is védi, óvja, mert így az izomzat jobban ki tudja fejteni az ütésnek ellenálló, tompító szerepét. (Teszteld saját magadat: próbálj meg egy nehéz tárgyat, például egy szekrényt egyszer teljesen nyújtott, majd könyökből lazán hajlított karral eltolni. Figyeld meg, hogy önkéntelenül is hajlított karral állsz neki, mert így sokkal több izmot tudsz mozgósítani, szemben a nyújtott karral, ahol a tricepsz és más izmok is ki vannak iktatva a munkából.)
  • A tenyér és az ujjak a bot földbeszúrását követően is lazán a markolat közelében maradnak, és fokozatosan engedik a markolatot a tenyérből kicsúszni a karmozdulat intenzitásának függvényében. A hüvelykujj és a mutatóujj folyamatosan a markolat közelében maradnak lazán segítve a bot irányítását (botvezetés), amíg az egész kézfej újra meg nem markolja azt. A kézfej tehát csak lazán markol és aztán ellazul, pumpálás nélkül egyszerűen abból az ergonómiai okból, hogy a csukló kitörése nélkül hátravihessük karunkat, amihez el kell engednünk a markolatot. (Teszteld saját magadat: szorítsd ökölbe kezedet, majd erőből nyisd szét, feszítsd szét ujjaidat, majd szorítsd újra ökölbe azt. Folytasd ezt a mozgást 4–5 percig. Figyeld közben mit érzel inaidban, valószínűleg 1 percig sem kívánod folytatni ezt a mozdulatsort, nemhogy egy 30–60 perces gyaloglás során végig.)

(Forrás: Wilk Zsófia, www.nordicwalkingsport.hu)

Hírlevél

Copyright © Mozdulat és képzelet Kft. 2014. All Rights Reserved.