Lassan, de biztosan


Évek, évtizedek alatt rakódtak le azok a zsírpárnák. Ugye senki nem hiszi, hogy átlagos (nem műtéti) körülmények között néhány hét vagy hónap alatt drasztikus változásokat lehet elérni? Itt (is) valóban igaz a fokozatosság elve. Alapigazságként elfogadhatjuk: mozgás nélkül nincs tartós fogyás.Fontos, hogy a mozgás elkezdése essen egybe étrend- és életmódváltozással is. Ehhez a lassú, de biztos átalakuláshoz a nordic walking azért jó, mert:

  • a bothasználata nagyban tehermentesíti a túlsúly miatt túlterhelt izületeket;
  • a botok használata segít megőrizni az egyensúlyt sport közben;
  • mivel a nordic walking a test izmainak mintegy 90%-át megmozgatja, és ezzel serkenti az anyagcserét és minden életfunkciót, jótékony hatással van az ülés alatt felgyülemlett salakanyagok távozásának sebességére, többek között a bélműködésre;
  • azonos sportolással töltött idő alatt a felsőtest intenzív használata miatt 20-25%-kal nagyobb kalória felhasználás érhető el, mint klasszikus gyaloglással;
  • a fenti okból kifolyólag gyorsul az anyagcsere, intenzívebb a méregtelenítés, ez a túlsúly okozta további panaszok enyhítését is jelenti (szív és érrendszeri betegségek, cukorbetegség stb.);
  • a csoportban, hasonló problémával küzdőkkel együtt végzett sporttevékenységnek nagyobb a megtartó ereje, mint az egyénileg végzettének, könnyebb a motiváltság fenntartása;
  • a terhelés fokozatos megválasztása miatt örömöt jelent a mozgás még túlsúlyosan is;
  • fontos kerülni a túlterhelést, ügyelni kell az intenzitás fokozatos növelésére!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük